top of page

Integritetspolicy Stockholm Radio & TV Service


§ 1. Bakgrund

Denna personuppgiftspolicy ("Policyn") anger regler och riktlinjer kring hur personuppgifter ska hanteras på Stockholm Radio & TV Service(s) webbplats (www.srtservice.se). Policyn anger hur personuppgifter samlas in, hur de används, hur webbplatsens användare har kontroll över hantering av sina personuppgifter samt hur de kan komma i kontakt med ansvarig vid frågor.

Policyn är tillämplig på alla delar av webbplatsen.


§ 2. Syfte

Syftet med policyn är att tillhandahålla webbplatsens användare information kring hur deras personuppgifter kan komma att hanteras på webbplatsen.


§ 3. Definition av personuppgifter

Till begreppet personuppgift hör all information som, antingen direkt eller indirekt, kan identifiera en levande fysisk person. Med direkta personuppgifter förstås sådant som ensamt kan identifiera en viss person medan indirekta personuppgifter kan identifiera en person tillsammans med andra personuppgifter.


§ 4. Samtycke

a) Inhämta samtycke

För att personuppgifter ska få behandlas måste först ett samtycke inhämtas från webbplatsens användare. Samtycket ska vara informativt och tydligt så att samtliga användare förstår innebörden med det.

Vi inhämtar samtycke på följande sätt:

Samtycke inhämtas genom att var besökare får acceptera användarvillkoren, däribland personuppgiftspolicyn, innan de ges tillgång till webbplatsen.

b) Återkalla samtycke

En användare som lämnat sitt samtycke kan när som helst återkalla detta, vilket görs på följande sätt:

Samtycket kan återkallas genom att kontakta oss via mail kundtjanst@srtservice.se

c) Rätt att få sina personuppgifter raderade

När samtycket har återkallats kan användaren, om så önskas, även begära att hens information raderas från webbplatsens samtliga servrar. Detta görs via e-post som skickas till kundtjanst@srtservice.se.


§ 5. Behandling av personuppgifter

a) Personuppgifter som behandlas

Följande personuppgifter samlas in på webbplatsen och behandlas av oss:

Namn, e-post,telefonnummer, adress, ip-adress och kön.

b) Anledning till behandling av personuppgifter

Personuppgifterna sparas och behandlas till följande syften:

Personuppgifterna behandlas i syfte att uppfylla lagstadgade eller avtalsenliga krav,
Personuppgifterna behandlas i samband med leverans av köp och offert förfrågan.

c) Personuppgifterna delas med

Personuppgifterna kommer att hållas inom företaget och således inte lämnas ut till tredje part.

d) Period som personuppgifter sparas

Personuppgifterna får endast sparas så länge det behövs för ändamålet.


§ 6. Säkerhet och kryptering

Webbplatsen har ett SSL-certifikat (Secure Socket Layer) som säkerställer att användarnas personuppgifter överförs på ett säkert och konfidentiellt sätt genom att informationen krypteras. Webbplatsen har vidare vidtagit lämpliga säkerhetsåtgärder för att förhindra att personuppgifter som lagras på webbplatsen går förlorade eller används på ett olämpligt eller olagligt sätt. Tillgången till de personuppgifter som samlas in begränsas till behöriga personer och informationen kommer behandlas konfidentiellt.

Uppstår en personuppgiftsincident kommer berörd användare att meddelas samt Integritetsskyddsmyndigheten att rapporteras.


§ 7. Användarnas rättigheter

a) Rätt till registerutdrag

Efter lämnat samtycke har webbplatsens användare rätt att få ett registerutdrag med bekräftelse på huruvida personuppgifterna är under behandling. Behandlas personuppgifterna har användaren rätt att få tillgång till dem.

Registerutdrag begärs ut av oss via e-post som skickas till kundtjanst@srtservice.se.

Registerutdraget lämnas ut i skriftlig form, antingen digitalt eller på post.

b) Rätt till information och rätt till rättelse

Efter lämnat samtycke har webbplatsens användare rätt att vända sig till oss för att få veta vilka personuppgifter som finns lagrade samt få felaktiga uppgifter ändrade. Saknas någon uppgift har användarna även rätt att komplettera detta.

c) Rätt till begränsning av behandling

I vissa fall kan en person, vars personuppgifter det gäller, kräva att behandlingen av dessa ska begränsas. Så är fallet, t.ex. när personen i fråga redan begärt rättelse p.g.a. felaktiga uppgifter. Under tiden för detta kan då även behandlingen av de felaktiga uppgifterna begränsas.

d) Dataportabilitet

I vissa fall har en person som lämnat ut sina personuppgifter en rätt att få dessa flyttade till annan, exempelvis medietjänst. Den som först tagit emot personuppgifterna ska då underlätta en sådan överflyttning.

e) Rätt att göra invändningar

I vissa fall har en person rätt att göra invändningar mot hur hens personuppgifter behandlas. Detta gäller när personuppgifterna behandlas för att utföra en uppgift av allmänt intresse, som ett led i myndighetsutövning eller efter en intresseavvägning.

f) Rätt till radering

Webbplatsens användare har rätt att få sina personuppgifter raderade om så önskas. Det finns undantag då denna rättighet inskränks men i följande fall måste uppgifterna raderas:

- Om uppgifterna inte längre behövs för de ändamål som de samlats in för,
- Om samtycket återkallas,
- Om personuppgifterna används för direktmarknadsföring och användaren motsätter sig det,
- Om de inte finns berättigade skäl som väger tyngre än den enskildes intresse att radera informationen,
- Om personuppgifterna har behandlats olagligt,
- Om radering krävs för att uppfylla en rättslig skyldighet,
- Om personuppgifterna har samlats in i samband med att en minderårig skapar en profil i ett socialt nätverk.

g) Automatiserat beslutsfattande

Användarna har rätt att inte bli föremål för automatiserade beslut, om sådant beslut kan ha rättsliga följder för den enskilde eller på liknande sätt i betydande grad påverka denne.

h) Identifiering

Om en användare begär ut information eller begär att information raderas måste personen i fråga identifieras. Detta görs på följande sätt:

Foto på pass, körkort eller id kort som skall mailas till oss på kundtjanst@srtservice.se

i) Klagomål

Anser en användare att dennes personuppgifter behandlas i strid med GDPR på webbplatsen kan ett klagomål lämnas in i första hand till oss och i andra hand till Integritetsskyddsmyndigheten.

j) Skadestånd

Vid en situation där en användares personuppgifter har behandlats i strid med GDPR kan det uppstå rätt till skadestånd. En skadeståndstalan kan föras i allmän domstol med tingsrätten som första instans.


§ 8. Ändringar i policyn

Den här policyn publicerades den ________.

Denna policy kan komma att ändras varför webbplatsens användare uppmanas att läsa igenom policyn med jämna mellanrum.

Användarna kommer även meddelas om ändringar på följande sätt:

Via e-post


§ 9. Kontakt

Vid frågor som rör hemsidan och dess innehåll nås vi via e-post som skickas till kundtjanst@srtservice.se.

Svarstid för e-post: 3-5 dagar.

bottom of page
5.0
57 Reviews
Dieter Weiand
Bra service
Anne Åsberg
Kanonbra service
Ulla Persson
Detta bolag med underbara Özyurt, Erdem är vad en gammal människa, som begriper noll av modern teknik behöver.. Rekommenderas å det varmaste.
Per Lagerborg
Fantastik service. Allt gick över förväntan
Daniel
Endast 2 dgr var jag utan min TV och vi kom fram till att orsaken att den bråka med mig var jag 😅Gav mig en rabatt på felsökningen vilket visar en god förståelse av kundbemötande.. Tusen tack!
Eva Ström
Fick snabb och proffsig hjälp med installationen av tv
Vahid Bajra
Grymt bra service av Erdem! Proffsigt och punktligt. Väldigt trevligt och kom i tid som han lovade!
Martin Erlandsson
Mycket kunniga och vänliga. Rekommenderar
Anders Hall
Proffsigt upplägg med ärendesystem över nätet där man kan beskriva problem o skicka med bilder. Även proffsigt o trevligt bemötande samt även hjälp med TV in/ut ur bilen och dom fixade problemet 👍👍👍. Ger Sthlm Radio & TV Service fem stjärnor/TV apparater.
F A
Fantastisk hjälp! Snabbt från problem till lösning. Rekommenderar starkt.
Johan Nilsson
Superbra rådgivning och bemötande i samband med felsökning av vår Sony-TV.
Anders Håkansson
Kanonservice. Rekommenderas!
Björn Edgren
Supersnabb o trevligt bemötande.
Anders Ullberg
Bra och snabb service. Bra att det finns service på gamla apparater!
Jan Zebrowski
Snabb, trevlig och kompetent service, även om TV-n visade sig fungera som det ska 👍😉
Per-Erik Larsson
Snabbt, kompetent och prisvärt!
Carina O
Väldigt trevlig och snabb service. Till ett överkomligt pris. Känns bra att kunna laga tvn för några tusenlappar istället för att behöva köpa en ny för 6-8000. En vinst både för en småföretagare, för mig och inte minst för miljön.
Sven-Ola Jonsson
Mycket trevlig och löst snabbt mitt problem med TV .
Per Löfgren
Grymt bra service och bemötande med reparation av min trasiga Tv, kan varmt rekommendera
Happy Days
Ärlig professionell kille som är väldigt hjälpsam. Jag rekommenderar stark att lita på honom.
Samir Mokadem
Professionell service, snabb hantering och utmärkt resultat. Rekommenderar!
Clemens Ström
Utmärkt och snabb service
Chris fun life review
Mycket ansvarsfull pålitlig ägarede försöker sitt bästa att hjälpa kunder .Rekommenderar 💯.
Wivianne Wigren
Rekommenderar verkligen detta seriösa och kunniga företag. Fick snabb hjälp av Erdem som inte bara var duktig utan också mycket trevlig. Ett för mig jobbigt problem löste han på nolltid. Tack!
Rikard Lejåker
Otrolig service och kompetens.Ett seriöst företag.Fick personligt svar samma dag.
Paulo Machado
Honest fault description of my broken TV.Quick reparation.Fair price
Emmanouil Giourgis
Snabb service och bra priser.
Dan Ahlqvist
Mycket bra service och löpande info om vad som behövdes göras. Proffsigt skött till 100% ! Mkt nöjd och nu fungerar TVn perfekt. Tack, bra jobbat !
Björn Pettersson
Allt fungera perfekt 👌
HANS ANDERSSON
Fantastisk hjälp via telefonen att få igång vår TV först genom att flytta elkontakten och sedan kolla att batterierna i fjärrkontrollen sitter rätt. Nu fungerar TVn perfekt!! Underbart att få hjälp via telefonen! Erbjöd mig att betala för experthjälp, men det avvisades. Jätteglad pensionär. TACK!!
Rickard Beidegård
Snabb och proffesionell service när vår TV behövde lagas.
Göran Rönn
Mycket bra service och kunniga tekniker många +++++Varma rekommendationer🙏
cicadao
Stockholm & tv radio har bra personal som hjälpa kund att hitta rätt för gör en solution till din tv problem tack jag rekommendera
Carl Larsson
Grymt snabb service. Hjälpte mig dessutom med ett reklamationsärende, där både producent/återförsäljare bråkat. Tack vare dessa har jag min TV i tipp topp!
Kjell Qvarnström
Vilken Service!! I ett läge då mitt problem verkade nära olösligt,gav kontakten med SRT service en hjälp på ett överraskande sätt och pekade på den lösning som löste upp problemet. Tackar för detta och rekommenderar dem varmt. Toppen. 3vligt bemötande.
V B
Quick and professional, would definetely recommend
Björn Sjölund
Snabb och proffsig service!
Mikael Levan
Lg smart tv 2017 blue tint inageChanged LED panelNow Tv again perfect pictureWell done job. Picked up and returned TV to me on the same day (real fast). Very good service
José Pessoa
Me and my wife started consider a new TV when the one we have ceased to function.This business was very friendly and responsive. After an immediate video meeting we got a visit of one technician which led to some tests and the final diagnostic (a new motherboard was required).Being well aware of how much we throw away we decided to give it a try and repair it.The initial assessment and tests, same as the repair, were done smoothly and professionally at our home.Needless to say that we are very happy with our decision and with their service which is highly recommended
Anne-Marie Svennberg
Stort tack för perfekt service! Vår Samsung TV fick nytt liv med ett nytt moderkort - och det gick fort! Första undersökning via video och två hembesök, ett för att testa och ett för att byta. Jättestort tack!
Achilles Sparta
Professionell och grym service! Lämnade tvn som hade slocknat i fredags, och så var den klar dagen efter!
Sebastian Lindell
Jag behövde en offert för service på trasig tv.Supersnabbt och trevligt bemötande.Mycket prisvärt.